COM ARREGLAR PROBLEMES
En aquest apartat s'explica com solucionar errades dins els problemes de programació, cal estar enregistrat a l'aplicació com a professor per tal de poder donar d'alta nous problemes.
Corregir l'enunciat:
En cas que l'errada es trobi al cos de l'enunciat, cal modificar-lo per a aplicar-hi la solució.
Es pot accedir per dues vies:
1.1. Fent servir el front-end com ho faria un alumne:
1.2. Fent servir el back-end:
Ara cal revisar l'enunciat del problema i fer-ne les correccions pertinents. Es molt important comprovar que tots els inputs i outputs són correctes i es corresponen amb els que s'han pujat com a test-cases:
Corregir els jocs de proves:
En cas que l'errada es trobi dins els jocs de proves, aleshores cal actualitzar-los.
Primer cal obrir el problema al lloc web, igual que el veurà un alumne:
Un cop a dins, el panell de la dreta permet administrar els casos de prova (òbviament, aquestes opcions no les tenen disponibles els alumnes):
Cal preparar un fitxer ZIP amb els casos de prova, que consisteixen en fitxers d'entrada (el que llegirà el programa) i fitxers de sortida (que hauria d'escriure el programa en funció de l'entrada anterior). L'estructura ha de ser
codiproblema.x.in
icodiproblema.x.out
. On "x" és el "tes case". Per exemple:
Exemple del contingut d'un fitxer d'entrada (important: afegir sal de línia al final):
Exemple del contingut d'un fitxer sortida:
Després es genera un ZIP que contingui a dins aquests fitxers:
I ara ja es pot carregar aquest fitxer al DMOJ, cal escollir-lo primer i després prémer "envia!":
Dins aquesta secció apareixen opcions rellevants:- El fitxer ZIP a escollir.
- Escollint "si" es permet la càrrega automàtica de les proves (altrament cal crear entrades manualment).
- Es recomana permetre 'unicode' pels caràcters no anglosaxos (ç, ç, accents, etc.).
- La longitud del prefix predeterminada és zero, establint un prefix es permet que l'alumne rebi feedback de la seva sortida.
- El botó per guardar.
Un cop carregat el fitxer, es poden modificar les entrades a voluntat:
Sobre els punts, interessa que els exercicis només puntuïn si superant tots els jocs de proves, és a dir, no atorgar puntuacions parcials. Per a aconseguir aquest comportament, es puntua a zero punts tots els casos tret de l'últim, que es puntua amb un punt, finalment es prem "envia!" de nou:
Provar el problema:
El problema està llest per a provar-lo.
Es torna a l'enunciat del problema clicant sobre el nom del problema:
Ara es fa clic al botó d'"enviar solució" (aquesta opció si la poden veure els alumnes):
S'emplena el codi font i es prem el botó "envia!":
Finalment apareix el resultat:
Si tot és correcte, l'exercici s'ha pujat correctament; altrament, si falla alguna cosa, cal revisar la solució proposada o els jocs de proves.
Publicar el problema:
Un cop corregit l'errada, cal publicar el problema si es que no estava publicat:
- Es marca l'opció de visibilitat:
- I es guarden els canvis: