Fireball
Submit solution
Points:
10
Time limit:
5.0s
Memory limit:
256M
Author:
Problem types
Allowed languages
C#, Go, Java, Python
En un videojoc els enemics es disposen en una fila. El jugador els hi pot llançar boles de foc i provocar un dany a l'enemic en el qual impacta i també als que estiguin a l'abast de la bola de foc.
Cada enemic té un nivell de vida, i quan els alcança la bola de foc els hi resta una quantitat determinada de vida. Quan un enemic té nivell zero, ja no se li pot restar més vida.
Input Format
- El primer nombre indica la quantitat d'enemics.
- A continuació venen els nivells de vida de cadascun dels enemics.
- Després venen les dades de les boles de foc. Tres números per cada bola de foc:
- El primer nombre indica la posició (començant per
0
) de l'enemic al qual impacta la bola de foc. - El segon nombre indica l'abast de la bola de foc.
- El tercer nombre indica el dany que causa la bola de foc.
- El primer nombre indica la posició (començant per
- L'entrada finalitza amb tres
-1
.
Per exemple, la següent bola de foc impacta a l'enemic en la posició 4
i té un abast 2
:
Constraints
-
Output Format
Per cada bola llançada, s'imprimirà en una nova línia el nivell de vida resultant dels enemics, separats per espais.
Sample Input 0
5
100 50 30 20 10
1 1 10
2 2 5
-1 -1 -1
Sample Output 0
90 40 20 20 10
85 35 15 15 5
Sample Input 1
3
50 50 50
1 0 25
-1 -1 -1
Sample Output 1
50 25 50
Sample Input 2
3
30 10 30
1 1 10
1 1 10
1 1 10
-1 -1 -1
Sample Output 2
20 0 20
10 0 10
0 0 0
Sample Input 3
5
100 100 100 100 100
2 0 10
2 1 10
2 2 10
2 3 10
-1 -1 -1
Sample Output 3
100 100 90 100 100
100 90 80 90 100
90 80 70 80 90
80 70 60 70 80
Autoria: Gerard Falcó
CC BY-NC-SA 4.0