Moure un robot


Submit solution

Points: 10
Time limit: 5.0s
Memory limit: 256M

Author:
Problem types
Allowed languages
C#, Go, Java

Volem fer un programa que, a partir de les coordenades inicials \(Xi\) i \(Yi\) en les quals es troba un robot, ens digui en quines coordenades (\(Xf\) i \(Yf\)) es trobarà després de moure's \(U\) unitats.

Els moviments acceptats són:

  • DRETA: incrementa l'eix de coordenades \(X\) en \(U\) unitats.
  • ESQUERRA: decrementa l'eix de coordenades \(X\) en \(U\) unitats.
  • PUJA: incrementa l'eix de coordenades \(Y\) en \(U\) unitats.
  • BAIXA: decrementa l'eix de coordenades \(Y\) en \(U\) unitats.

L'execució acaba quan es llegeix la paraula STOP.

Input Format

Primera línia:

  • Les coordenades inicials \(Xi\) i \(Yi\) separades per un espai en blanc.

Línies intermitges:

  • Una paraula clau (DRETA, ESQUERRA, PUJA, BAIXA) seguida de les \(U\) unitats que s'ha de moure en aquesta direcció.

L'última línía:

  • La paraula clau STOP.

Constraints

  • Les entrades no faran servir cap paraula clau diferent a les llistades.
  • Les coordenades seran sempre nombres enters.
  • \(U >= 0\).

Output Format

La posició final del robot \(Xf\) i \(Yf\) separant cada coordenada amb un espai.

Sample Input 0

0 0
DRETA 1
STOP

Sample Output 0

1 0

Sample Input 1

0 0
ESQUERRA 1
STOP

Sample Output 1

-1 0

Sample Input 2

0 0
PUJA 1
STOP

Sample Output 2

0 1

Sample Input 3

0 0
BAIXA 1
STOP

Sample Output 3

0 -1

Sample Input 4

-1 3
DRETA 2
BAIXA 1
ESQUERRA 7
BAIXA 2
DRETA 1
PUJA 5
STOP

Sample Output 4

-5 5

Sample Input 5

3 5
STOP

Sample Output 5

3 5

Autoria: Fernando Porrino Serrano

CC BY-NC-SA 4.0